zwiększenie prześwitu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trawis
    Classic
    • 2007
    • 25

    zwiększenie prześwitu

    Ukradli WRC

    Fot. gt.sePo 2:00 w nocy, spod hotelu Ibis przy Gullbergs Strandgata w centrum Goeteborga, skradziono Imprezę WRC Madsa Østberga - była to wersja S10, którą 19-latek startował po raz pierwszy w Wales Rally GB. Samochód w fabrycznych barwach Subaru, znajdował się w białym kontenerze z brytyjską tablicą rejestracyjną i nalepkami Morgan Motorsport.

    Po rewizji silnika, dwie Imprezy Østberga podróżowały z Anglii do norweskiego Moss, gdzie bazuje zespół. 2 stycznia Mads miał rozpocząć testy przed nowym sezonem. Team posiada dwie S10-ki, ale jeżeli skradziony samochód nie zostanie odnaleziony, start Madsa w Rajdzie Szwedzkim nie będzie możliwy.

    Właściciel Imprezy, Morten Østberg, ojciec Madsa, ocenił straty na 280 tysięcy brytyjskich funtów. - Nie sądzę, żeby ten, kto ukradł nasz samochód, zdawał sobie sprawę z tego, na czym położył łapę. Na takie pojazdy nie ma rynku zbytu i WRC nie da się nigdzie sprzedać. Części są niespotykane, posiadają numery seryjne, łatwo je zidentyfikować. Samochód uruchamia się podobnie jak samolot - trzeba użyć wielu przycisków. Nawet, gdyby komuś to się udało, i tak pojeździ tylko na pierwszym biegu. Liczymy na szwedzką policję, bo nie możemy kupić drugiego takiego WRC. Trzeba by go wyprodukować. Nasz cały sezon 2007 stanął pod znakiem zapytania.


    Najważniejsze informacje ze świata sportów motorowych. Wiadomości, wywiady, wyniki, relacje na żywo, foto, video.


    Podziwiam chlopakow, nakrece nowy odcinek nocnych szalenstw :twisted:
  • maciek1
    Ambiente
    • 2006
    • 155

    #2
    zwiększenie prześwitu

    czesc,
    Czytalem juz na forum ze pare osob zwiekszylo sobie przeswit (podwyższylo auto). Zastanawiam sie na jakiej zasadzie to sie robi, czy zwykly mechanior da sobie rade i ile to kosztuje ?
    Bo ze to ma sens to juz wiem a mam auto dopiero 6 dni.

    Pozdrawiam, Maciek
    Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      kupujesz tulejki podwyzszajace i wssadza sie na amortyzatroy. Nadwozie z przodu zwiekasz sie ojakies 20mm. Ajesli to ci nie wystarczy to kup pakien na bezdroza , w nim sa te tulejki oraz płyta pod silnik.
      DACAR.team

      Komentarz

      • maciek1
        Ambiente
        • 2006
        • 155

        #4
        ile orientacyjnie kosztuje taki pakiet i gdzie go mozna nabyc ?

        Pozdrawiam,
        Maciek
        Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

        Komentarz

        • nico21
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 2640
          • Volkswagen

          #5
          taki pakiet mozesz zamowic w skodzie koszt ok 1400,- lub zrobic inne rozwiazanie - jest topic gdzie zamawiaja płyte z duraluminiom - cena chyba ok 500 plus montaz.
          A same tulejki t cena ok 70,- plus montaz.
          jak znajede linka doposta ot ej płycie to zapodam

          [ Dodano: Wto 26 Wrz, 06 14:04 ]
          tutaj jest link
          DACAR.team

          Komentarz

          • maciek1
            Ambiente
            • 2006
            • 155

            #6
            ok. Dzieki.
            Pozdrawiam, Maciek
            Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

            Komentarz

            • nico21
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 2640
              • Volkswagen

              #7
              polecam sie na przyszłosc
              DACAR.team

              Komentarz

              • Paweł T
                Elegance
                • 2006
                • 784

                #8
                zakładał ktoś może tulejki na tył
                TDI ASV 140KM 300Nm

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  #9
                  maciek1, najlepszym rozwiązaniem jest wymiana sprężyn na te z wersji 4x4
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Paweł T, Na tyl sa takie dystanse pod sprezyny, ale czy ktos to stosowal nie wiem. Lepiej chyba za ~400zl kupic dwie nowe sprezyny do wersji na bezdroza i ew do ciagniecia przyczepy, to jest wtedy twarda sztuka :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Paweł T, Na tyl sa takie dystanse pod sprezyny, ale czy ktos to stosowal nie wiem. Lepiej chyba za ~400zl kupic dwie nowe sprezyny do wersji na bezdroza i ew do ciagniecia przyczepy, to jest wtedy twarda sztuka :twisted:
                      Szukałem dystansów na tył (aby wyrównać poziom do tylejek do przodu), ale nie znalazłem w żadnych oficjalnych źródłach. Zmieniłem więc spężyny z tyłu na zestaw na złe drogi. Ale nie mam dość i che jeszcze :wink: . Kombinuje więc dorobienie tulejek i podniesienie jescze z 1 cm tyłu.
                      Wszysto było opisywane wiele razy...
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • Paweł T
                        Elegance
                        • 2006
                        • 784

                        #12
                        mam podobny problem jak Masmo. Podniosłem przód tulejkami i jak załaduję coś cięższego do bagażnika to strasznie siedzi tył, z hakiem to zdaża mi się obetrześ przy podjeździe pod górkę czy cofaniu. Rozwiązanie ze sprężynami może być lepsze bo im niżej tym twardsze
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz

                        • nico21
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 2640
                          • Volkswagen

                          #13
                          Zamieszczone przez Paweł T
                          mam podobny problem jak Masmo. Podniosłem przód tulejkami i jak załaduję coś cięższego do bagażnika to strasznie siedzi tył, z hakiem to zdaża mi się obetrześ przy podjeździe pod górkę czy cofaniu
                          Nie raz juz załadowałem swoja octe z tyłu mocno ( przewóz płytek chodnikowych, kominka) i jakos mocno mi nie siadła. :roll:
                          DACAR.team

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez Paweł T
                            mam podobny problem jak Masmo. Podniosłem przód tulejkami i jak załaduję coś cięższego do bagażnika to strasznie siedzi tył, z hakiem to zdaża mi się obetrześ przy podjeździe pod górkę czy cofaniu. Rozwiązanie ze sprężynami może być lepsze bo im niżej tym twardsze
                            To nie zupełnie tak. Sprężyny z zestawu na złe drogi nie mają progresji. Wyglądają jak seria są tylko jakieś 15 mm wyższe. Po zmiane na B6 w planach mam dorobienie tulejek podnoszących jeszcze jakieś 10-15 mm tyłu (już sprawa obgadana ze ślusarzem). Wtedy będzie zachowany oryginalny kąt przód-tył.
                            Następny element w kierunku XC to zmiana opon na większą średnicę 205/65/15. Promień się zwiększy o 6,5 mm. :szeroki_usmiech .
                            Zostanie tylko swap Haldexa :wink:
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • przem1978
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 201

                              #15
                              Zamieszczone przez nico21
                              kupujesz tulejki podwyzszajace i wssadza sie na amortyzatroy. Nadwozie z przodu zwiekasz sie ojakies 20mm. Ajesli to ci nie wystarczy to kup pakien na bezdroza , w nim sa te tulejki oraz płyta pod silnik.
                              pakiet na bezdroża (czyt. krawężniki) na pewno by mi sie przydał, a szczególnie ta płyta pod silnik, oj słabe te miski są, słabe....
                              Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                              Komentarz

                              • JPS1972
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 247

                                #16
                                A możecie określić jakie te sprężyny (przód i tył)? Czy amorki też trzeba wymianiać?
                                Pozdrawiam
                                Jacek

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez JPS1972
                                  A możecie określić jakie te sprężyny (przód i tył)? Czy amorki też trzeba wymianiać?
                                  Sprężyny z przodu zostają seryjne. Dodajesz tylko tulejki pod łożysko McPersona. Z tyłu sprężyny dobiorą w ASO jak powiesz że chcesz z zestawu na złe drogi. Amory mogą zostać seryjne.
                                  Ale to już było.... Zachęcam to czytania forum
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Na przod tez mozna zalozyc z pakietu na bezdroza, tak mial przez chwile Nexus, a teraz ma Zibi
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • JPS1972
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 247

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      Zamieszczone przez JPS1972
                                      A możecie określić jakie te sprężyny (przód i tył)? Czy amorki też trzeba wymianiać?
                                      Sprężyny z przodu zostają seryjne. Dodajesz tylko tulejki pod łożysko McPersona. Z tyłu sprężyny dobiorą w ASO jak powiesz że chcesz z zestawu na złe drogi. Amory mogą zostać seryjne.
                                      Ale to już było.... Zachęcam to czytania forum
                                      Ale ja nie chciałbym robić tego w ASO. A na forum nie znalazłem informacji jakie sprężyny i ewentualnie jakie amorki. Tylko mowa była o tulejkach.
                                      Pozdrawiam
                                      Jacek

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        No to musisz dobrac sprezyne do nacisku na os, gotowej recepty nikt nie poda. Do ASO sie idzie i mowi, ze maja byc to springi z pakietu na bezdroza, a zalozyc mozna sobie w domu. Tyl kosztuje kolo 400zl komplet. Amorki moga zostac, te 2cm nie robia im roznicy.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez JPS1972
                                          ...Ale ja nie chciałbym robić tego w ASO. A na forum nie znalazłem informacji jakie sprężyny i ewentualnie jakie amorki. Tylko mowa była o tulejkach....
                                          Nie znalazłem innego źródła wyższych sprężyn niż ASO. Można ewentualnie spróbować jak robią off-road'owcy dać sprężyny do wyciągnięcia na gorąco ale trochę w Octavi to bym się obawiał o efekt. A wymiana tyłu jest banalna, każdy kto ma możliwość podniesienia tyłu auta da radę sam wymienić. A amory jak Ci napisaliśmy możesz zostawić seryjne.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • Zibi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 491

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Na przod tez mozna zalozyc z pakietu na bezdroza, tak mial przez chwile Nexus, a teraz ma Zibi
                                            Zeby bylo smiesznie to u mnie wysokosc przodu sie prawie nie zmienila.
                                            Jedyna roznica miedzy moimi starymi springami a tymi 4x4 to grubosc zwojow.

                                            Auto w tej chwili jest twardsze i przod nie buja sie tak mocno jak poprzednio.
                                            Podsumowujac - wysokich kraweznikow wciaz unikam, ale ryzyko szorowania o garby na drogach istotnie zmalalo.

                                            Pozdrawiam
                                            Zibi

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Zibi
                                              Zeby bylo smiesznie to u mnie wysokosc przodu sie prawie nie zmienila.
                                              Jedyna roznica miedzy moimi starymi springami a tymi 4x4 to grubosc zwojow.....
                                              Bo to tych springów w 4x4 do przodu montuje się tulejki. Więc zmiana na spręzyny 4x4 bez tulejek mniej więcej zachowuje poziom serii.
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • autorus
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 508

                                                #24
                                                Ale jak założysz b6 jednorurowe, to ponoć z tulejkami kiepsko. Niestety te na złe drogi trzeba wywalić.
                                                http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                                Budowa mojego domku MURATORZE

                                                ----------------------------------------------------
                                                Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                                Komentarz

                                                • Czader
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 145

                                                  #25
                                                  ale ktos pisal ze podnoszenie przodu wyglada tak ze tulejki daja 2-3 cm no i jak sie dolozy sprezyny nie wiem czy 4X4 czy z zestawu na zle drogi to idzie w gore dalsze 2 cm .... Co Wy na to ?
                                                  Czader

                                                  OCTA COMBI 2003 ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...